In september 2012 is SOON gestart met een project voor Rabobank Utrecht: ‘De bank als levenspartner’. Door technische ontwikkelingen worden steeds meer fysieke vestigingen gesloten en vindt bankieren grotendeels online – via computer of telefoon- plaats. Hierbij valt één groep klanten buiten de boot: de senioren. Voor Rabobank Utrecht was dit aanleiding om actie te ondernemen en de service richting deze groep te verbeteren, zodat zij opnieuw bij de bank betrokken zouden worden en weer zelfstandig en tevreden kunnen bankieren.

SOON heeft samen met een team van Rabobank een goed werkende seniorenservice opgezet, van waaruit seniore klanten een helder antwoord krijgen op hun vragen en worden ondersteund bij het regelen van hun bankzaken. Ook organiseert de seniorenservice periodiek bijeenkomsten in wijken binnen Utrecht en Nieuwegein. Zo kunnen ouderen op een laagdrempelige manier hun vragen stellen en kennismaken met het nieuwe bankieren. Bovendien doet Rabobank Utrecht recht aan haar hoofdwaarden: betrokken, toonaangevend en dichtbij.

Dit project liep van september 2012 t/m februari 2013.